Już wkrótce poważne utrudnienia na DK44

0
źródło: MZUiM Tychy
Reklama

Już wkrótce poważne utrudnienia na DK44. W drugim tygodniu stycznia 2018 r. należy przygotować się na poważne utrudnienia na Drodze Krajowej nr 44 – rusza bowiem przebudowa tyskiego odcinka DK44, czyli ul. Oświęcimskiej.

– Rusza warta ponad 132 mln zł przebudowa tyskiego odcinka ul. Oświęcimskiej – poinformowała Ewa Grudniok, rzecznik prasowa Urzędu Miasta Tychy. – To fragment Drogi Krajowej nr 44, jednej z najbardziej obciążonych tras w kraju. Na czas przebudowy zostanie wprowadzona tymczasowa organizacja ruchu, będą także wytyczone objazdy. Poważniejszych utrudnień można spodziewać się w drugim tygodniu stycznia.

Całość prac, jak słyszymy, obejmuje łącznie 2,5 km Drogi Krajowej nr 44 od węzła Wartogłowiec do ulicy Turyńskiej (w rejonie fabryki FCA), gdzie powstanie bezkolizyjny węzeł. Docelowo połączy on DK44 z ulicami Mysłowicką, Kościelną i Główną, a także rozdzieli ruch lokalny od tranzytowego. Właśnie tam należy spodziewać się pierwszych istotnych zmian w organizacji ruchu. Jednak nim rozpocznie się budowa obiektu, w pierwszej kolejności musi powstać tymczasowe rondo, którym zostanie poprowadzony objazd.

Budowa tego ronda trwa już od końca listopada br. na ul. Turyńskiej, w rejonie przejścia dla pieszych przy halach fabryki FCA. Roboty drogowe prowadzone są przy miejscowych zawężeniach jezdni. Związana z tym zmiana organizacji ruchu nie powoduje, jak słyszymy, większych problemów komunikacyjnych. Jeżeli warunki atmosferyczne będą sprzyjać drogowcom, tymczasowe rondo powinno być gotowe w drugiej połowie grudnia. Z uwagi na zbliżający się okres świąteczny, rondo będzie wykorzystane jako objazd dopiero w okolicach 8 stycznia. Wówczas ruszy budowa dwupoziomowego węzła.

Reklama

– Tym samym zostanie całkowicie zamknięty przeszło kilometrowy odcinek ul. Turyńskiej pomiędzy budowanym rondem, a skrzyżowaniem DK44 z ul. Kościelną i Główną. Obie te ulice – Kościelna i Główna – a także ulica Mysłowicka również mają być wyłączone z ruchu – mówi Arkadiusz Bąk z Miejskiego Zarządu Ulic i Mostów w Tychach.

Kierowcy jadący w stronę Oświęcimia będą poruszać się ul. Oświęcimską aż do wysokości istniejącego ronda na skrzyżowaniu ulic Serdecznej i Oświęcimskiej, gdzie skręcą w wewnętrzną drogę prowadzącą do fabryki FCA. Tak dostaną się na tymczasowe rondo i powrócą na trasę DK44. Odjazd dla kierowców jadących w stronę Mikołowa odbywać się będzie tym samym torem, z tym że w przeciwnym kierunku (tymczasowe rondo, wewnętrzna droga do fabryki FCA, rondo Serdeczna-Oświęcimska, ul. Oświęcimska).

Taka zmiana organizacji ruchu obowiązywać będzie przez ponad rok, czyli do momentu wybudowania zasadniczej części węzła.

Jednocześnie, jak słyszymy, przebudowa będzie prowadzona od węzła Wartogłowiec do skrzyżowania ul. Oświęcimskiej z ul. Kościelną i Główną. Na ukończeniu jest opracowywanie tymczasowej organizacji ruchu dla tego zakresu.

– W różnych punktach miasta, a zwłaszcza na wlocie do Tychów na drogach krajowych DK1 i DK44, ustawione zostaną znaki z informacją o utrudnieniach oraz zalecanych objazdach – zapewnia Wojciech Łyko, dyrektor MZUiM w Tychach. – Kierowców zachęcamy też do śledzenia strony internetowej dk44.mzuim.tychy.pl, gdzie na bieżąco publikowane są wszelkie istotne informacje dotyczące przebudowy

W ramach modernizacji DK 44 oprócz wymiany nawierzchni, po obu stronach drogi powstanie chodnik wraz ze ścieżką rowerową od strony południowej. Zaprojektowano także dwa przejścia podziemne: jedno w rejonie ul. Kościelnej, drugie przy ulicy Długiej. W części modernizowanego odcinka staną ekrany akustyczne.

Najistotniejszym punktem projektu ma być nowy, bezkolizyjny węzeł. Zapewni on sprawne połączenie z przedsiębiorstwami zlokalizowanymi w podstrefie tyskiej KSSE oraz dzielnicami: Urbanowice, Jaroszowice i Wygorzele a także gminą Bieruń, oddzielając ruch tranzytowy (który zostanie poprowadzony górą obiektu), od ruchu lokalnego – ten odbywać się będzie dołem, po dwóch dużych rondach.

W ramach inwestycji, częściowej przebudowie ulegną także ulice: Główna, Oświęcimska, Kościelna, Mysłowicka, Miła, Pogodna, Długa.

Projekt współfinansowany jest przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Poziom dofinasowania wynosi 85 proc. wydatków kwalifikowanych. Aktualnie koszty całej inwestycji prognozowane są na około 132 mln. zł. Same roboty budowalne, za które odpowiada wybrana w przetargu firma Eurovia Polska S.A., szacowane są na około 100 mln. Zł (koszt całej inwestycji prognozowany to, przypomnijmy, ok. 132 mln zł). Plan zakłada zakończenie całej inwestycji do końca 2019 roku.

 

Reklama

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj