Remont DK44: najpoważniejsza zmiana w organizacji ruchu

0
Remont Drogi Krajowej nr 44; fot. UM Tychy
Reklama

W najbliższy piątek, 28 września, na modernizowanym w Tychach odcinku Drogi Krajowej nr 44 zostanie wprowadzona najpoważniejsza zmiana w organizacji ruchu – informuje nas Ewa Grudniok, rzecznik prasowa Urzędu Miasta Tychy.

W połowie września zakończono asfaltowanie dwóch odcinków modernizowanej w Tychach DK44. W pierwszej kolejności nową nawierzchnię ułożono na fragmencie od węzła Wartogłowiec do ul. Długiej, a kolejno na odcinku od ul. Długiej do ul. Kościelnej.

– W tych miejscach są już dwie z trzech warstw asfaltu: podbudowa bitumiczna o grubości 18 cm oraz warstwa wiążąca, po której będzie mógł odbywać się ruch. To oznacza, że na DK44 należy spodziewać się dużych zmian w organizacji ruchu – mówi Wojciech Łyko, dyrektor Miejskiego Zarządu Ulic i Mostów w Tychach.

Roboty w środku jezdni

Reklama

Od piątku (28.09) kierowcy pojadą po części zmodernizowanej jezdni.

Jak informuje Ewa Grudniok, ten etap prac będzie o tyle różnił się od poprzedniego, że na odcinku od węzła Wartogłowiec do ul. Długiej robotami objęta zostanie środkowa część jezdni, a ruch odbywać się będzie po wyznaczonych pasach zewnętrznych. Z uwagi na technologię robót, konieczne będzie wprowadzone ręcznego sterowanie ruchem, co może powodować znaczne utrudnienia w ruchu.

– Przed nami najtrudniejszy etap prac. Kierowców prosimy o cierpliwość i wyrozumiałość oraz o ostrożną jazdę. W miarę możliwości warto też omijać odcinek objęty robotami – dodaje dyrektor MZUiM.

Sugerowane są trasy alternatywne. Do Oświęcimia można dojechać DK1 i dalej S1 w kierunku Dąbrowy Górniczej i skręcając na pierwszym węźle w prawo do Lędzin i Bierunia, a w kierunku Tychów poprzez istniejące rondo, w stronę ul. Serdecznej i dalej przez tereny przemysłowe i ul. Towarową do DK1 lub centrum.

Tylko w prawo

Prowadzenie robót w środkowej części jezdni spowoduje, że na modernizowanym fragmencie wyłączone zostaną lewoskręty. Wyjeżdżający z prywatnych posesji kierowcy będą mieli nakaz jazdy w prawo, a zawrócenie będzie możliwe dopiero na istniejącym rondzie przy łączniku z ul. Serdeczną lub na węźle Wartogłowiec w zależności od kierunku jazdy. Dodatkowo wszystkie skręty zostaną utrzymane na skrzyżowaniu z ul. Długą.

Jak informuje rzecznik UM Tychy, to najtrudniejsza zmiana organizacji ruchu, dlatego też wykonawca inwestycji – firma Eurovia SA – zobowiązała się, że ten etap prac wykona jeszcze przed zimą.

(JJ)

Reklama

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj