Będzie nowa trolejbusowa linia G. Już zamówiono dla niej pojazdy.

1
Wizualizacja nowego trolejbusu dla Tychów; źródło: UM Tychy
Reklama

Będzie nowa trolejbusowa linia G. Już zamówiono dla niej pojazdy. Wczoraj (22.01) w siedzibie Tyskich Linii Trolejbusowych podpisano z firmą Solaris Bus & Coach SA umowę na dostawę trzech nowoczesnych, niskopodłogowych trolejbusów. Będą obsługiwały m.in. nową linię G przebiegającą ul. Sikorskiego. Wartość zamówienia: prawie 7 mln zł.

– Solaris ma teraz 10 miesięcy na wyprodukowanie i dostarczenie nowych pojazdów, które od początku 2019 r. będą jeździły po tyskich ulicach – poinformowała Ewa Grudniok, rzecznik prasowa Urzędu Miasta Tychy.

– Nowe pojazdy będą wyposażone w baterie trakcyjne umożliwiające przejazd odcinka ok. 20 kilometrów jezdnią pozbawioną trakcji – mówi Marcin Rogala, prezes TLT w Tychach. – Co więcej, podczas hamowania trolejbusu, będzie odzyskiwana energia, która posłuży do ładowania baterii.

Dzięki temu, że nowe trolejbusy będą mogły jeździć po ulicach pozbawionych trakcji, przeznaczone zostaną do obsługi nowej linii G i zmodyfikowanej linii E.

Reklama

– Obie linie będą przebiegać m.in. ulicą Sikorskiego, na której nie ma trakcji elektrycznej – dodaje prezes Rogala. – Obecny tabor trolejbusowy nie pozwala na obsługę komunikacyjną tej części miasta.

Trolejbusy nowej linii G będą zatrzymywały się na przestankach: Tychy Sikorskiego Wiadukt, Osiedle Z, Paprocany, Osiedle W, Osiedle U, Osiedle L, Osiedle R, Stoczniowców, Harcerska, Hotelowiec, Stadion, Pływalnia, Elfów, Gen. Roweckiego, Rondo Cassino, Śródmieście, Osiedle O, Osiedle T, Paprocany, Osiedle Z, Sikorskiego Wiadukt.

Z kolei linia E, po modyfikacji, obsłuży przystanki: Tychy Sikorskiego Wiadukt, Osiedle Z, Paprocany, Osiedle T, Osiedle O, Śródmieście, Rondo Cassino, Gen. Roweckiego, Elfów, Pływalnia, Stadion, Bielska, Begonii, Harcerska, Stoczniowców, Osiedle R, Osiedle L, Cztery Pory Roku, Osiedle W, Paprocany, Osiedle Z, Sikorskiego Wiadukt.

Zamówione 22 stycznia trolejbusy, jak słyszymy, będą wyposażone m.in. w monitoring, dwustrefową klimatyzację (osobną dla kierowcy i przedziału pasażerskiego) oraz pełne oświetlenie wykonane w technologii LED. Pojazdy te objęte będą 49 miesięczną gwarancją.

– Wartość umowy to 6.881.850 zł (5.595.000 zł netto) i jest w części (75 proc.) sfinansowana ze środków unijnych z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020 – informuje rzecznik UM Tychy. – Zakup trolejbusów jest częścią wartego ponad 160 milionów złotych projektu, w ramach którego zostanie zakupionych oprócz trolejbusów m.in. ponad pięćdziesiąt nowoczesnych autobusów, mikrobusy, elektrobusy, pojazdy serwisowe do obsługi taboru autobusowego, pojazd pogotowia technicznego. Gruntowną przebudowę przejdzie także zaplecze techniczne zajezdni autobusowej PKM (prace mają się rozpocząć w połowie tego roku).

Dzisiaj po Tychach jeździ 21 trolejbusów. Ich średni wiek to ponad 5 lat.

(pp)

Reklama

1 KOMENTARZ

  1. A czy trolejbusy będą również jeździły do miejscowości obok np. Mikołów, Kobiór, Katowice, Wyry , Łaziska … i inne miejscowości.? A na przykład uzupełnieniem do linii 36 była by jedna lub dwie linie autobusowe lub trolejbusowe które by np. kończyły kurs na Brynowie pętla przy pętli tramwajowej lub na ul. śląskiej tak jak linia 36. Ponieważ linia 36 nie raz jest przepełniona jak puszczają małego wypierdka zamiast przegubowego w godzinach jak ludzie jadą do pracy i wracają z pracy. Czasami również przegubowy jest bardzo oblężony przez pasażerów i jak wsiąść do autobusu jak nie idzie wejść jak ludzie są ściśnięci jak sardynki w puszce. Kilka razy zdarzyło się tak że autobus był przepełniony i musiałem iść na kolej .Albo autobusy będą jeździły częściej albo wprowadźcie nowe połączenia autobusowe lub trolejbusowe żeby były uzupełnieniem. Nie koniecznie te autobusy lub trolejbusy jeździły tą samą trasą przez Czułów a na przykład przez Mąkolowiec – Podlesie i kończył kurs tak jak linia 36 , lub druga propozycja przez Wilkowyje – Mikołów Kamionkę i przy Famurze przy skręcił na Piotrowicka i kończył jak linia 36 lub 46 ( KZK GOP) . Mam rację czy nie?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj