W czwartek 23 lutego br. odbyła się prezentacja stanu prac nad Strategią Promocji Bierunia. Wybrano m.in. nowe hasło promujące miasto. Jednogłośnie zdecydowano się na propozycję „Bieruń ci przaje”.
Przed komisją w składzie: Krystian Grzesica – burmistrz miasta, Barbara Panek Bryła – zastępca przewodniczącego Rady Miejskiej, Sebastian Macioł – zastępca burmistrza, Zofia Łabuś – dyrektor Bieruńskiego Ośrodka Kultury, Adam Duczmal – dyrektor Bieruńskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji, Przemysław Major – naczelnik Wydziału Komunikacji Społecznej Urzędu Miejskiego w Bieruniu, zaprezentowano m.in. kluczowe atuty miasta, priorytety strategiczne, USP marki, a także propozycje nowego hasła promującego Bieruń.
Komisja jednogłośnie wybrała hasło: „Bieruń Ci przaje”. Jak informuje nas Edyta Mitoraj z Wydziału Komunikacji Społecznej Urzędu Miejskiego, to hasło pozwala postrzegać Bieruń jako miejsce, które „Ci dobrze życzy, chce Cię mieć blisko i sprzyja bliskości z innymi; jako miejsce, które ceni miłość i ją wspiera; to miasto spokojne i bezpieczna, jako przystań dla kochającej się rodziny, bo Bieruń miłuje swoich mieszkańców, a oni kochają swój dom”.
Przoć oznacza kochać, miłować, lubić, sprzyjać, dobrze życzyć. To też najpiękniejsze Śląskie słowo 2009 roku według plebiscytu Gazety Wyborczej i Muzeum Śląskiego w Katowicach.
Prof. Zbigniew Kadłubek tak o nim pisze:
„Fest bogate je to ślonske słowo „przoć”. Bo jest w nim i to, że do kogoś chcymy dobrze, i to, że chcymy być blisko kogoś, i to, że momy kogoś radzi, i że chcymy zgodnie z kimś żyć. W „przoniu” je parcie ku drugim, ku inkszym, ku kożdymu bliźnimu i kożdyj zocnyj rzeczy. Przeca som Ponbóczek godoł: „Musisz przoć bliźniymu swoimu tak samo jak przajesz sobie samymu”. Amyn! ”
Wybrane hasło zostało także zaprezentowane radnym podczas ostatniej sesji Rady Miejskiej. Kolejnym etapem prac nad Strategią Promocji Miasta będzie m.in. opracowanie logo marki Bieruń oraz Systemu Identyfikacji Wizualnej.