Danone się pochwalił

0
Fot. Lech Gawin

Danone się pochwalił. Bieruńska fabryka Danone 6 grudnia przedstawiła swoje wyniki, plany produkcyjne oraz działania społeczne i ekologiczne.

Wartość rynku produktów mlecznych w Polsce wynosi 4,74 miliarda złotych, a Danone jest jego liderem, z 23 proc. udziałem. W 2017 r. ok. 99 proc. gospodarstw domowych kupiło kategorię produktów mlecznych, a produkty Danone były obecne w 8 domach na 10. Takie marki jak Danio, Danonki, Activia czy Fantasia powstają właśnie w fabryce w Bieruniu.

Obecnie w Bieruniu powstaje aż blisko 250 wariantów produktów mlecznych, a część formatów – takich jak jogurty pitne w opakowaniach powyżej 100 g oraz serki w wygodnych saszetkach, które pozwalają na przechowywanie produktu poza lodówką aż do 6 godzin – produkowanych jest wyłącznie w fabryce w Bieruniu.

– Taka specjalizacja w produkcji stanowi dla nas silną przewagę konkurencyjną w Europie oraz potwierdza strategiczną rolę bieruńskiej fabryki w globalnych strukturach Danone. Produkty, które tworzy zespół ponad 600 pracowników fabryki, trafiają do ponad 20 krajów, głównie z rejonu Europy Zachodniej oraz do USA, a skala eksportu, jak i liczba wariantów produktowych wysyłanych poza granice naszego kraju, systematycznie rośnie – mówił Rafał Piwowarski, dyrektor fabryki.

Zespół fabryki w Bieruniu tworzy ponad 600 pracowników, którzy chętnie wiążą się z Danone na wiele lat – średni staż pracy to 10 lat, a wskaźnik rotacji kadr wynosi 6 proc. i plasuje się znacznie poniżej średniej krajowej (21 proc.).

Fabryka Danone w Bieruniu współpracuje z 80 gospodarstwami rolnymi z regionu, którzy od lat dostarczają wysokiej jakości mleko. W wielu przypadkach ta kooperacja trwa od 20 lat, czyli od początku działalności firmy w Bieruniu.

– Prowadzimy programy dedykowane rolnikom i ich gospodarstwom. Współpracujemy również z nimi w cel tworzenia programów społecznych dla lokalnych społeczności. Ciekawym przykładem takiej inicjatywy jest Dan Edu – lekcje jogurtowe odbywające się w gospodarstwach rolnych, na sianie, w towarzystwie krów. To ogromna frajda dla dzieci z pobliskich szkół, które poprzez zabawę uczą się zasad właściwego odżywiania oraz troski o naturę – mówi Wioletta Raczkowska, dyrektor ds. zakupów mleka.

Ogromną popularnością cieszą się również edukacyjne wycieczki po fabryce w Bieruniu, którą odwiedziło już aż blisko 24 000 dzieci. Podczas zajęć najmłodsi poznają zasady zdrowego żywienia, segregacji odpadów i dbania o planetę, a także na żywo sprawdzają, jak powstaje jogurt. Co ważne, popularność tego programu jest ogromna – bieruńska fabryka ma zarezerwowane terminy aż do połowy 2020 r.

Fabryka w Bieruniu ogłosiła również, że doprowadziła do znacznych redukcji jej wpływu na środowisko: emisja dwutlenku węgla w latach 2009-2017 została zmniejszona aż o 25 proc., w ciągu ostatnich 10 lat redukcja zużycia energii wyniosła 21 proc., natomiast zużycie wody spadło o 20 proc.

Jako, że spotkanie odbyło się w Dniu Świętego Mikołaja nie obyło się bez prezentów. Wszyscy uczestnicy otrzymali rośliny ozdobne w specjalnym, szklanym słoju, Natomiast dyrektor fabryki otrzymał od Teresy Horst, dyrektor Powiatowego Zespołu Szkół w Bieruniu domek z piernika, wykonany przez uczniów.

Dodaj komentarz