Jak dopasować transport do potrzeb mieszkańców Metropolii. Ankieta GZM

0
fot. ZB
Reklama

Do 3 października można wypełnić ankietę przygotowaną przez Górnośląsko-Zagłębiowską Metropolię. Badanie to ma być pomocne przy organizowaniu komunikacji publicznej w regionie.

Większa częstotliwość, regularne odstępy i obsługa niemal przez całą dobę – to główne założenia metrolinii, czyli dodatkowych połączeń autobusowych, regularnie wprowadzanych od maja tego roku przez Górnośląsko-Zagłębiowską Metropolię. Metrolinie mają usprawnić podróżowanie po GZM oraz stanowić dobrą alternatywę dla kierowców samochodów, a także wzbogacać ofertę transportu zbiorowego do czasu utworzenia Kolei Metropolitalnej.
Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia, jak słyszymy, przygotowała specjalną ankietę, aby dowiedzieć się od mieszkańców na co dzień podróżujących po Metropolii – jak można dodatkowo usprawnić funkcjonowanie metrolinii i całego systemu komunikacji w GZM.

Celem ankiety jest dopasowanie funkcjonowania metrolinii do potrzeb i oczekiwań mieszkańców, a także chęć udoskonalenia całej oferty komunikacji w regionie. Uruchomienie pierwszych metrolinii było poprzedzone długimi konsultacjami z samorządami GZM, przy założeniu, że cały system będzie się wpisywał w mechanizm „samodoskonalenia”.

Ankieta kierowana jest nie tylko do osób, które korzystają z komunikacji zbiorowej w GZM, ale również do tych, którzy na co dzień wybierają inne środki transportu np. samochody. Ma na celu również poznanie powodów korzystania i niekorzystania z transportu zbiorowego, w tym metrolinii, a także szukanie rozwiązań zachęcających do korzystania z transportu zbiorowego. Jej celem jest również polepszenie oferty metrolinii, a w dalszej perspektywie – testowanie i wprowadzenie nowych narzędzi i sposobów pracy nad zrównoważoną mobilnością w GZM.

Dzięki uzyskanym informacjom GZM będzie mógł lepiej dopasować funkcjonowanie metrolinii do potrzeb i oczekiwań mieszkańców – np. zmodyfikować liczbę i wybór przystanków, trasę, czas przejazdu, koordynację przesiadkową czy inne problemy wskazane przez pasażerów.

Ankieta znajduje się w Internecie (i tam należy ją wypełnić). Ponadto ankieterzy będą dostępni w Punktach Obsługi Pasażera i na infolinii ZTM. Badanie ankietowe trwa do 3 października.

Reklama

DLAP, (pp)

Źródło: GZM

Reklama

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here