Jak prawidłowo oświetlić transmisje sprzedażowe live?

0
fot. materiały zewnętrzne
Reklama

Współczesny konsument coraz chętniej dokonuje zakupów w internecie. Wynika to z wygody, szybkości transakcji oraz ogromnego wyboru artykułów. Obecnie dodatkowym czynnikiem jest również sytuacja pandemiczna, która doprowadziła do intensywnego rozwoju alternatywnych form prezentowania i sprzedaży artykułów. Jednym z najnowszych sposobów na zakupy w internecie są transmisje live.

Transmisje sprzedażowe live skierowane są do użytkowników portali społecznościowych. Jedna lub dwie osoby pokazują do kamery oferowane produkty a uczestnicy transmisji zadają pytania i deklarują zakup za pomocą czatu. Taka forma transakcji jest nie tylko wygodna dla klienta, ale też całkowicie legalna – konsumentowi przysługuje paragon lub faktura, prawo do reklamacji czy zwrotu, tak samo jak gdyby towar nabył w sklepie online.

Jeśli live ma pójść zgodnie z planem, należy zadbać o multimedia – aby skutecznie sprzedać, musisz być dobrze widziany i słyszany. Podpowiadamy, jak prawidłowo oświetlić transmisję sprzedażową live.

Sceneria, artykuły i ty

Kluczowe elementy transmisji sprzedażowej to produkty, które chcesz prezentować, sceneria, w której będziesz to robić, no i oczywiście ty. O czym warto pamiętać, przygotowując live sprzedażowy?

  • Odpowiedni ubiór: Załóż jednokolorowe ubrania. Wszelkie wzory, zwłaszcza gęste, są trudniejsze w przetworzeniu przez nieprofesjonalne kamerki. Ustaw się tak, by twoja sylwetka była kadrowana od bioder lub od pasa (chyba że sprzedajesz odzież i prezentujesz ją na sobie, wówczas cała postać powinna być widoczna).
  • Dobór asortymentu: Prezentuj przedmioty, które zmieszczą się w całości w kadrze. Ustaw kamerę w ten sposób, aby istniała możliwość podchodzenia do niej i wykonywania zbliżeń.
  • Miejsce prezentacji: Wybierz otoczenie neutralne, bez krzykliwych tapet, najlepiej na tle ściany. Nie polegaj na dziennym świetle – wybierz stabilne źródło oświetlenia sztucznego. Doskonale sprawdzi się oświetlenie liniowe LED, rzucające jednolite światło na większą powierzchnię. Jedna lampa wystarczy do oświetlenia całej scenerii.

LED, jarzeniówka czy klasyczna żarówka?

Do transmisji wybieraj neutralne lub zimne odcienie światła, od 3000 do 5000 Kelwinów. Najlepiej zastosuj jedno źródło światła, aby kamera nie miała problemu z balansem bieli. Równomierne oświetlenie zapewni oprawa liniowa LED. Możesz wybierać między licznymi wariantami, od klasycznych i użytkowych po designerskie, podkreślające loftową stylistykę wnętrza.

Reklama

Dlaczego jednak wybierać oświetlenie LED, skoro równomierną kurtynę światła daje też jarzeniówka? Lampy LED szczególnie dobrze nadają się do nagrywania materiałów video i do transmisji live, ponieważ ich światło nie generuje strumienia stroboskopowego, odpowiedzialnego za charakterystyczne dla świetlówek migotanie. Efekt ten nie jest najczęściej widoczny gołym okiem, ale kamera wychwyci go i zwielokrotni, co znacznie zakłóci odbiór.

A dlaczego nie żarówka wolframowa? Ze względów ekonomicznych, jak i z powodu troski o środowisko naturalne. Im większa moc żarówki, tym lepiej oświetlony kadr, a dioda LED daje tyle samo światła co klasyczna żarówka wolframowa, przy ok. pięciokrotnie niższym poborze energii.

Ponadto oprawy liniowe LED mają znacznie wyższy współczynnik oddawania barw CRI (RA), przez co odbiorca transmisji zobaczy rzeczywiste kolory produktów, które sprzedajesz.

Teraz gdy już znasz najważniejsze zasady, możesz spróbować swoich sił w transmisjach sprzedażowych i przenieść swój biznes do internetu, dla wygody twojej i twoich klientów. Powodzenia!

Reklama

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj