Jedna oferta – i umowa na nadzór DK44 podpisana

1
Ulica Oświęcimska w Tychach, 23.04.2017 r.; fot. ZB
Reklama

Jedna oferta – i umowa na nadzór DK44 podpisana. We wtorek (25.04), po przetargu nieograniczonym, Miejski Zarząd Ulic i Mostów w Tychach podpisał ze spółką „Mosty Katowice” umowę o wartości ponad 800 tys. zł na nadzór autorski dla projektu przebudowy tyskiego odcinka Drogi Krajowej nr 44 (ul. Oświęcimskiej). W owym przetargu wystartowała tylko jedna firma – właśnie „Mosty Katowice”. Nawiasem mówiąc to ona jest również autorem projektu.

Chodzi o projekt pn. „Budowa bezkolizyjnego węzła drogowego w rejonie ul. Turyńskiej i Oświęcimskiej wraz z przebudową ul. Oświęcimskiej w Tychach”. Przedsięwzięcie to dotyczy gruntownej przebudowy ulicy Oświęcimskiej na odcinku ok. 2,5 km. Powstaną tam m.in. węzeł drogowy z dwoma rondami, czterema łącznikami, dwa przejścia podziemne, chodniki, ścieżki rowerowe, oświetlenie. Inwestycja ta ma kosztować ok. 207,5 mln zł, z czego prawie 167 mln zł pochodzić będzie z Unii Europejskiej.

Przy tego typu dużych inwestycjach istotne są trzy przetargi: na nadzór autorski, na inżyniera kontraktu i oczywiście – najważniejszy – na wyłonienie generalnego wykonawcy.

Podmiot, który będzie sprawował nadzór autorski (tzn. np. wyjaśniał wątpliwości dotyczące określonych rozwiązań zawartych w dokumentacji, uwzględniał możliwość wprowadzenia ewentualnych zmian, wydawał rysunki zamienne lub uzupełniające) został już wybrany po nieograniczonym przetargu, w którym złożono tylko jedną, jedyną ofertę. Należała do spółki „Mosty Katowice”, czyli autora projektu. Miejski Zarząd Ulic i Mostów 25 kwietnia podpisał z nią umowę na ponad 800 tys. zł.

Reklama

Według informacji uzyskanej od Arkadiusza Bąka z MZUiM Tychy 5 maja nastąpi otwarcie kopert z ofertami złożonymi w przetargu nieograniczonym mającym wyłonić inżyniera kontraktu, czyli podmiot, który będzie zarządzał inwestycją. Inżynier kontraktu to zespół specjalistów, w skład którego wchodzą mi.in. inspektorzy robót drogowych, obiektów inżynieryjnych czy sieciowych, a także geodeci, specjaliści z zakresu ochrony środowiska czy organizacji ruchu.

Po długim, majowym weekendzie ogłoszony zostanie przetarg na generalnego wykonawcę inwestycji, która powinna zakończyć się do końca 2019 r.

Reklama

1 KOMENTARZ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj