Katharsis, oaza, źródełko w tyskich szkołach

0
Aneta Machnio, uczennica II klasy I Liceum Ogólnokształcącego im. Leona Kruczkowskiego przy źródełku jej pomysłu., fot. UM Tychy
Reklama

Katharsis, oaza, źródełko w tyskich szkołach. Zakończyła się realizacja wszystkich siedmiu pomysłów zgłoszonych przez uczniów tyskich szkół w ramach pilotażowego Młodzieżowego Budżetu Partycypacyjnego. Przeznaczono na to z kasy miasta, jak słyszymy, w sumie ok. 70 tys. zł.

Ewa Grudniok, rzecznik prasowa Urzędu Miasta Tychy, informuje nas, że program pilotażowego Młodzieżowego Budżetu Partycypacyjnego zakładał realizację trzech zwycięskich projektów, ale propozycje młodzieży były tak interesujące i pomysłowe, że prezydent miasta podjął decyzję o realizacji wszystkich zgłoszonych projektów. Władze Tychów już zapowiedziały kontynuowanie budżetu partycypacyjnego dla młodzieży.

– Dziękuję wszystkim, którzy złożyli wnioski – mówi Andrzej Dziuba, prezydent Tychów. -Kolejny raz przekonaliśmy się, że w Tychach mieszka wielu kreatywnych i zaangażowanych w życie naszego miasta młodych ludzi.

Wśród zrealizowanych projektów jest, jak słyszymy, „Szkolna oaza”. To pomysł Mikołaja Figlarskiego i Brajana Sporysa z Zespołu Szkół nr 1 im. Gustawa Morcinka. Chodziło o stworzenie miejsca przyjaznego uczniom, miejsca wypoczynku i relaksu, w którym będą odbywały się m.in. wieczory literackie, gdzie można wspólnie oglądać mecze, filmy, spotykać się z ciekawymi gośćmi. Projekt obejmuje także założenie Klubu Dobrej Rozmowy.

Reklama

Z kolei Aneta Machnio, uczennica II klasy I Liceum Ogólnokształcącego im. Leona Kruczkowskiego, zgłosiła projekt „Kruczek inwestuje w zdrowie!”.

– Dzięki inicjatywie Anety w szkole powstało źródełko wody pitnej i zaaranżowany wokół niego ogród wertykalny – mówi Joanna Wojtynek, dyrektor liceum. – Mamy nadzieję, że staną się one symbolem zdrowego stylu życia, który w naszej szkole, poprzez szereg prozdrowotnych działań, promujemy od kilku lat.

Grupa młodzieży z Zespołu Szkół nr 2: Bartosz Strehlau, Julia Paluch, Wiktoria Bryła, Jakub Chłosta, Szymon Byczek przygotowała projekt: „Radio o wielu twarzach” mający odświeżyć szkolny radiowęzeł.

– Dzięki nowemu nagłośnieniu uczniowie będą mogli odprężyć się w trakcie przerw, a „Twarze radia”, dzięki nowej kanapie, będą mogły wygodnie rozwijać swoje hobby w radiowęźle. Planujemy wprowadzić osobną muzykę, wspomagającą skupienie i przyswajanie wiedzy w strefie czwartej. Będzie to miejsce, w którym uczniowie chcący przygotować się do lekcji, będą mogli spokojnie się pouczyć – mówią pomysłodawcy projektu.

Patryk Stepaniuk z Zespołu Szkół nr 4 im. Janusza Groszkowskiego jest autorem projektu „Szkoła – sposób na poszerzenie horyzontów”, który ma pomóc młodzieży w dostępie do nowych materiałów dydaktycznych itp.

„Nowe, sportowe wyzwania na szare szkolne doznania – zakup sprzętu sportowego dla II LO w Tychach” –  to projekt Sandry Świeczak z II Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Integracyjnymi im. Cypriana Kamila Norwida, natomiast „Szafki w szkole” zaproponowała Julia Szubert z Zespołu Szkół nr 7.

W III Liceum Ogólnokształcącym im. Stanisława Wyspiańskiego powstał projekt „KATHARSIS – aktywne emocje”. Jego autorkami są Katarzyna Szczepańska i Wiktoria Pawełczyk.

(pp)

Reklama

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj