Live streaming konferencji – sposobem na lockdown

0
Reklama

Branża konferencyjna w czasach koronawirusa żyje z dnia na dzień. Z miesiąca na miesiąc zmieniają się obostrzenia w zakresie organizacji imprez masowych. W powietrzu wisi też widmo lockdownu. Jak poradzić sobie w nowej rzeczywistości? Relacje biznesowe przeniosły się dziś z offline do online. Czy tym samym śladem powinna podążyć branża konferencyjna? Jak zorganizować konferencję online? Jak zadbać o jej atrakcyjność w nowej formule?

Konferencje w dobie koronawirusa

Dziś rzeczywistość branży konferencyjnej jest jednak dużo trudniejsza niż przed rokiem. Koronawirus sprawił, że przeszliśmy na pracę zdalną, ograniczamy wyjście z domów do minimum, jak i kontakty towarzyskie i coraz częściej także biznesowe. Spotkania biznesowe z restauracji przeniosły się do Internetu. W tej rzeczywistości muszą radzić sobie organizatorzy konferencji. Szansę daje im właśnie live streaming.

Konferencje pay per view

Live streaming z konferencji znany jest w naszym kraju od wielu lat. Przykładem może tu być np. konferencja I love Marketing, Tedx, czy Kongres Online Marketing. Obok dużych konferencji marketingowych, mamy też mniejsze wydarzenia branżowe, dedykowane konkretnym branżom. Transmisje online wciąż jednak są jednie wierzchołkiem góry lodowej, transmitowana jest jedynie garstka całej palety konferencji, jakie maja miejsce w danym roku. Oczywiście, dzieje się tak dlatego, że organizatorzy nie byli do tej pory zainteresowani tą formą dystrybucji wydarzeń. Dziś coraz większa grupa z nich, do niedawna stojąca przed wyborem „przenieść” lub „odwołać”, wybiera trzecie rozwiązanie, którym jest nowa formuła – transmisji online nierzadko odpłatnej.

Reklama

Jak ugryźć temat konferencji online, szczególnie w przypadku wydarzeń cieszących się w normalnej rzeczywistości dużą popularnością? Jakie kwestie warto przemyśleć? Na co warto się przygotować?

Organizacja konferencji online

Konferencje online to wyzwanie niewiele mniejsze niż wydarzenia realizowane bez udziału kamer. Mimo, że na pierwszy rzut oka mogą wydawać się prostsze w organizacji, to wcale takie nie są. OK, nie potrzeba nam sal wykładowych mieszczących tysiące osób, nie potrzeba całego zaplecza jak catering, materiały drukowane, oprawa graficzna itd. Live streaming z dużych wydarzeń ma jednak swój zestaw „to do”, przez który przebrnąć musi każdy podejmujący się organizacji konferencji online.

  • 1) Równoległe panele – konferencje coraz częściej realizowane są w elastycznej formule, uczestnicy mogą wybierać panele wykładowe, które nierzadko nakładają się na siebie czasowo. Organizując konferencję online można dać użytkownikom możliwość swobodnego przełączania się pomiędzy interesującymi ich panelami, takie funkcjonalności posiadają dostępne na rynku playery do transmisji wideo.
  • 2) Elastyczne pakiety subskrypcji – w przypadku konferencji realizowanych za odpłatnością ważne jest by maksymalizować zyski pochodzące ze sprzedaży biletów / dostępu. Można to zrobić poprzez zindywidualizowane pakiety subskrypcji, czyli dostępu do treści. Nie każdy uczestnik będzie chciał lub mógł uczestniczyć w całym wydarzeniu. Dlatego pakiety subskrypcji powinny uwzględniać różne formy dostępu – do pojedynczego panelu, całego dnia prelekcji lub całego wydarzenia.
  • 3) Obsługa wielu walut – odbiorcy konferencji realizowanych w Internecie, mogą znajdować się w dowolnym miejscu na całym globie. To zaleta, ale również specyfika, z którą trzeba się liczyć. Nie wszyscy potencjalni uczestnicy naszej konferencji mają rachunek prowadzony w polskiej walucie. Stąd też profesjonalny system do transmisji online powinien oferować płatności realizowane w przynajmniej kilkunastu, a najlepiej kilkudziesięciu najbardziej popularnych walutach.
  • 4) Automatyczny help desk – obsługa reklamacji, zapytań od uczestników oraz zwrotów musi być realizowana w trybie natychmiastowym. Obsługa posprzedażowa to w przypadku każdego streamingu element, który bardzo mocno wpływa na ocenę jakości wydarzenia. Nic nam po najlepszych wykładowcach i najciekawszych tematach, jeśli uczestnicy będą mieć problemy w odbiorze treści wideo.
  • 5) Oprawa graficzna – przerwy, narracja, wizualizacje prezentacji, to zaledwie kilka elementów, które powinny zostać zagospodarowane w całości lub części przez oprawę graficzną konferencji. Animacje, statystyki i prezentacje nakładane na obraz poprawiają czytelność informacji oraz finalną ocenę jakości streamingu.
  • 6) Transkrypcja – jest wiele branż, jak choćby np. medycyna, w której zainteresowanie transmisjami branżowymi nie kończy się na rynku lokalnym, często streaming oglądać chce międzynarodowe grono uczestników. Warto przygotować dla nich transkrypcję na żywo.

Źródło: https://streamonline.pl/

Reklama

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj