Na lokalnym rynku wyrósł Ci konkurent? Pozycjonowanie strony pozwoli go pokonać

0

Sytuacja, w której świadczący jakiekolwiek usługi podmiot nie ma w okolicy rywala jest dla niego niezwykle komfortowa, jednak nie można oczekiwać, że będzie trwała wiecznie. Gdy z potencjału tego samego rynku zechce skorzystać ktoś jeszcze, trzeba przystąpić do działania. Skuteczny marketing to dziś przede wszystkim precyzyjne docieranie do tych, których potrzebom wychodzimy naprzeciw. Zrób to lepiej od konkurenta!

Adres, cennik, zakres usług. Wszystko to klient chce znać zanim uda się do miasta

Cóż z tego, że wszyscy w okolicy znają nas od lat i nie dzieli ich od naszej siedziby więcej niż kwadrans drogi. Przyzwyczajenia klientów zmieniają się bardzo szybko wraz z rozwojem technologii. Nie tylko dużą część dnia (często za dużą) spędzamy przed komputerem, ale niemal zawsze mamy pod ręką telefon z dostępem do internetu. Nie ma znaczenia, czy przedsiębiorca zdolny zaspokoić nasze potrzeby znajduje się tuż za rogiem, czy też setki kilometrów od nas. W obu przypadkach poszukiwanie korzystnych ofert rozpocznie się tak samo – idąc do miasta chcemy już znać i cennik i lokalizację poszczególnych punktów, by nie tracić czasu. Wysokie miejsce w wynikach wyszukiwania Google zawsze stanowić więc będzie niezwykle istotny atut marketingowy. Zdobądź go!

Co ważne, w ten sposób możemy dotrzeć naprawdę do wszystkich naszych potencjalnych klientów – zarówno tych z okolicznych osiedli, jak zjawiających się w naszym mieście przejazdem, być może jedyny raz. Wyszukiwarka rozpoznaje położenie urządzenia, na którym jest wykorzystywana, co pozwala jej przedstawić użytkownikowi wyniki najlepiej jej odpowiadające – nawet jeśli nie uściśli on swojego zapytania. My jednak, przeciwnie, musimy dobrze zadbać o to, aby móc ukazać się jego oczom, do czego niezbędne jest zaangażowanie fachowego zespołu SEM.

Pozycjonowanie stron lokalnego biznesu przynosi efekt stosunkowo szybko

Inaczej niż w przypadku np. sklepu internetowego, który walczyć musi o uwagę wielu tysięcy potencjalnych klientów z również nader licznymi konkurentami, zdobycie zyskownych pozycji na frazy lokalne możliwe jest szybciej i mniejszym nakładem środków. Tak czy inaczej jednak zakres prac pozostaje bardzo szeroki. Dziś niezbędna jest rzetelna optymalizacja w toku której powstać muszą nie tylko teksty z frazami uwzględniającymi miejsce, w jakim prowadzimy swoją działalność, ale nowa postać witryny. Google ocenia bowiem wiele aspektów jej funkcjonowania, przy czym wiele istotnych jest także dla użytkownika. Jak zwracają uwagę fachowcy z firmy AFTERWEB, w przypadku pozycjonowania lokalnego należeć będzie do nich niewątpliwie przystosowania do wyświetlania na urządzeniach mobilnych, czyli responsywność. Zadbaj o wygodę klienta poszukującego Cię podczas podróży, a będzie on Twój!

Nie obejdzie się także bez m.in. wizytówki w Google Moja Firma, zbudowanej odpowiednio bazy linków, czy mikroformatów zapewniających poprawność rozpoznawania naszego położenia przez wyszukiwarkę. Dobre miejsce w wyszukiwarce staje się dziś atutem nie mniejszym niż dogodna lokalizacja. Zadbaj o nie!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here