Nie wiesz jak zdobywać pozytywne opinie klientów w Internecie? Oto zestaw praktycznych wskazówek dla przedsiębiorców

0

Jak Cię widzą, tak Cię piszą – o prawdziwości tego powiedzenia raczej nie trzeba nikogo specjalnie przekonywać. Szczególnie widać to po rozmaitych serwisach internetowych, w których użytkownicy dzielą się swoimi spostrzeżeniami na temat rozmaitych miejsc czy produktów. Według statystyk aż 9 na 10 osób uwzględnia te opinie w momencie, kiedy sami decydują o tym gdzie i jak wydać swoje pieniądze. Nic dziwnego że firmy robią wszystko, aby zbudować pozytywny wizerunek w sieci i tak zachęcić klientów do skorzystania z oferty. Jednak nie wszystkie metody są równie dobre.

Wśród internetowych opinii szczególną rolę odgrywają te wystawione na Mapach Google

Kupowanie pakietów komentarzy na różnych szemranych aukcjach, zakładanie fałszywych kont tylko w celu wystawienia sobie 5/5, wreszcie przymuszanie klientów do wpisywania opinii. Tego rodzaju praktyki są szczególnie naganne, poza tym na dłuższą metę mogą wyrządzić sporo szkód. Sztuczne nabijanie „pozytywów” kończy się nawet karnym obniżeniem pozycji firmowej wizytówki strony w wyszukiwarce Google. Eksperci z agencji INSEO dostrzegają pewien związek pomiędzy średnią ocen i liczbą komentarzy w wizytówce a miejscami w rankingach. Z dużym prawdopodobieństwem algorytmy bardzo dobrze radzą sobie już z odsiewaniem niewiarygodnych wpisów. Naturalnie opinie użytkowników to jeden spośród ponad 200 czynników, które Google bierze pod uwagę podczas ustalania kolejności stron na liście. Raczej nie kluczowy, ale lekceważenie dobrych standardów to jeszcze gorszy pomysł niż kompletne zlekceważenie roli opinii w internecie.

Krytykantów nie trzeba zachęcać do wystawienia oceny. Z większością zadowolonych jest zgoła odwrotnie

Specjaliści zalecają, aby odpowiadać na każdą notę, jaką otrzymuje firma: zarówno te pozytywne, jak i negatywne – również skrajnie niesprawiedliwe. Niezmiernie istotne jest aby zachować przy tym takt i umiar, nawet jeżeli przekleństwa same cisną się na klawiaturę. Dzięki temu użytkownicy zobaczą, że właściciele biorą sobie uwagi klientów do serca, a konstruktywna krytyka spotyka się ze zrozumieniem. A jak skutecznie zachęcić osoby zadowolone z usług, asortymentu lub obsługi do podzielenia się swoim zdaniem z innymi? Przede wszystkim proces wystawiania opinii musi być maksymalnie uproszczony i ułatwiony. Bardzo dobrym sposobem jest umieszczenie na stronie internetowej odnośnika wygenerowanego poprzez PlaceID Lookup w Google Moja Firma. Klient nie musi przeszukiwać całej mapy w poszukiwaniu konkretnej wizytówki, wystarczy delikatnie zasugerować możliwość pozostawienia komentarza podczas rozmowy. Oczywiście bez sugerowania treści czy liczby gwiazdek – nachalność jest wyjątkowo źle widziana.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here