„Nowe Info” na szkoleniu

0

Na początku kwietnia br. dziennikarze i współpracownicy dwutygodnika oraz portalu „Nowe Info” szkolili się z zakresu tworzenia materiałów video, efektywnego wykorzystywania mediów społecznościowych oraz rynku reklamowego.

Zajęcia odbyły się w ramach Mobilnej Akademii Medialnej, finansowanej ze środków Fundusz Spójności Unii Europejskiej. Wykłady i warsztaty prowadzili w Jaworznie specjaliści z portalu jaw.pl i telewizji dla Ciebie.TV i telewizji Silesia.

2 kwietnia nasi dziennikarze uczestniczyli w szkoleniu na temat tworzenia materiałów video. Zapoznawali się m.in. z tajnikami tworzenia i montażu filmowego materiału interwencyjnego oraz newsa do serwisu informacyjnego. Dziennikarze „Nowego Info” dowiedzieli się jak opowiedzieć ciekawie historię w siedmiu ujęciach, czym jest „setka” i „off” i jakich do tego użyć narzędzi, a następnie opublikować taki materiał w optymalny sposób na kanale You Tube i w mediach społecznościowych.

3 kwietnia odbył się warsztat dotyczący filmowania kamerą, aparatem fotograficznym z możliwością nagrywania video oraz telefonem komórkowym. Uczestnicy dowiedzieli się jak podczas realizacji dziennikarskiego materiału filmowego nagrać odpowiednio dźwięk i jak operować światłem. Uczestnicy szkolenia, oprócz pracy w studio, gdzie realizowali m.in. wywiad i program publicystyczny, mieli za zadanie zrealizować film o rynku w Jaworznie w siedmiu ujęciach. Ćwiczono też emisję głosu. Omówiono wymagania sprzętowe niezbędne do nagrania materiału video (mikrofony, kamery, oświetlenie) oraz jego montażu (oprogramowanie).

5 kwietnia zajęcia skupiały się na odpowiedzi na pytanie, jJak skutecznie dzięki tym platformom społecznościowym promować i rozwijać gazetę oraz portal internetowy? Jak dzięki temu zarabiać? Uczestnicy szkolenia analizowali kanały mediów społecznościowych (również na przykładzie Parlamentu Europejskiego) pod kątem dostosowania różnych treści do grup poszczególnych typów odbiorców (ich gustów, zainteresowań i cech demograficznych). Istotnym elementem zajęć były kwestie linkowania treści, ich tagowanie i osadzania, aby maksymalnie wykorzystać możliwości zwiększania zasięgu, a w efekcie zarabiać.

Natomiast 6 kwietnia analizowano sytuację na rynku reklamowym w kontekście lokalnych mediów papierowych i elektronicznych (portal internetowy, media społecznościowy, lokalna telewizyjna). Jak dotrzeć do potencjalnego reklamodawcy, jak z nim rozmawiać, jaką ofertę mu przedstawić i jak pozyskanego klienta utrzymać?
Jednym z elementów szkolenia była też tematyka Polityki Spójności Unii Europejskiej i jej znaczenia dla mediów lokalnych.
(J)
Projekt realizowany przy wsparciu finansowym Unii Europejskiej w ramach konkursu 2017CE16BAT063 „Wsparcie środków informacyjnych dotyczących polityki spójności UE

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here