Nowy silnik PSA z Tychów

0
17 stycznia uruchomiono produkcję nowoczesnych silników 1.2 Turbo PureTech w fabryce Grupy PSA w Tychach; fot. Dominik GAJDA
Reklama

Nowy silnik PSA z Tychów. Dzisiaj (17.01) w tyskiej fabryce PSA uruchomiono nową linię montażową silników spalinowych. Tychy to trzecie miejsce na świecie, po fabrykach we Francji i Chinach, gdzie produkowane są te silniki.

Fabrykę w Tychach zbudował w 1999 r. japoński koncern Isuzu. Trzy lata później (2002 r.) jej większościowym udziałowcem stał się amerykański koncern General Motors, który w 2013 r. ostatecznie wykupił wszystkie udziały i utworzył z tyskiego zakładu i fabryki Opla w Gliwicach spółkę Opel Manufacturing Poland.

Grupa PSA ma w swoim portfelu pięć marek. Oprócz Opla znajdują się tu jeszcze: Peugeot, Citroën, DS, Vauxhall. Dzisiaj w tyskiej fabryce (17.01) PSA uruchomiła produkcję nowoczesnego, trzycylindrowego silnika benzynowego 1.2 Turbo PureTech. Było to możliwe dzięki wcześniejszemu doinwestowaniu tego zakładu kwotą 250 mln euro. Zmodernizowany zakład wdrożył procesy i standardy jakości Grupy PSA. Teraz może produkować do 460 tys. silników rocznie.

Silnik benzynowy Turbo PureTech został czterokrotnie z rzędu nagrodzony tytułem „Engine of the Year”. Silniki EB (wolnossące i turbodoładowane) są obecnie produkowane we Francji (Douvrin, Trémery) i Chinach (Xiangyang); od 2019 r. będą produkowane na Węgrzech (Szentgotthárd) i w Maroku (Al Kunajtira), natomiast od 2020 r. — w Indiach (Hosur).

Reklama

Dotychczas, jak słyszymy, wyprodukowano 3,8 mln silników EB. Silnik przyczynia się do redukcji emisji dwutlenku węgla przy średnim zużyciu paliwa zmniejszonym o 4 proc. w porównaniu z poprzednią generacją.

– Chciałbym podkreślić, że załoga z Tychów udowodniła, że ma zdolność zwiększenia wydajności, co skłoniło nas do zainwestowania w modernizację zakładu i powierzenia mu produkcji naszego najnowocześniejszego silnika – powiedział Carlos Tavares, prezes zarządu Grupy PSA. – Zakład w Tychach ma teraz przed sobą zrównoważoną przyszłość i w znacznym stopniu przyczyni się do wzrostu produkcji w Grupie PSA. Obiekt przeorganizowano na potrzeby produkcji silników do pojazdów pięciu naszych marek i zaspokojenia rosnącego zapotrzebowania klientów na ten wielokrotnie nagradzany silnik.

— Fabryka w Tychach powraca do gry jako członek Grupy PSA – stwierdził Arkadiusz Suliga, dyrektor zakładu w Tychach. – Cała załoga jest gotowa stawić czoła nowym wyzwaniom, jakie przed nami stoją. Zakład przeszedł gruntowną modernizację przy odpowiednim poziomie inwestycji, aby zapewnić najwyższy poziom efektywności wśród najnowocześniejszych zakładów fabryk silników w Europie. Jesteśmy dumni z tego, że możemy przyczynić się do przechodzenia kierowców na niskoemisyjne silniki benzynowe PureTech.

W dzisiejszej ceremonii wzięli udział m.in.: Jadwiga Emilewicz, minister przedsiębiorczości i technologii, przedstawiciele władz lokalnych i wszyscy pracownicy.

(pp)

Reklama

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj