Od września zmiana na stanowisku dyrektora Teatru Małego

0
Paweł Drzewiecki; źródło: UM Tychy
Reklama

Od 1 września dyrektorem Teatru Małego w Tychach będzie Paweł Drzewiecki. Zastąpi na tym stanowisku Dorotę Pociask-Frącek, która prowadziła Teatr Mały w Tychach przez ostatnie trzy lata.

W piątek 2 sierpnia Ewa Grudniok, rzecznik prasowa Urzędu Miasta Tychy, poinformowała nas, że zakończył się nabór na stanowisko dyrektora Teatru Małego w Tychach. 1 września stanowisko to obejmie Paweł Drzewiecki – dotychczasowy dyrektor Miejskiego Centrum Kultury w Tychach.

– Paweł Drzewiecki jest absolwentem m.in. dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Łódzkim, podyplomowych studiów emisji i higieny głosu w WSMiK im. Jerzego Giedroycia w Warszawie, podyplomowych studiów reżyserii Teatru Dzieci i Młodzieży PWST we Wrocławiu oraz podyplomowych studiów zarządzania kulturą na Uniwersytecie Jagiellońskim – mówi E. Grudniok. – To aktor, reżyser, manager kultury, wykładowca akademicki, członek Sekcji Teatrów Dramatycznych Związku Artystów Scen Polskich. W latach 2009-2013 związany był zawodowo z Teatrem im. Gniazdowskiego we Włocławku, od września 2012 roku był twórcą i kierownikiem artystycznym Punctum Teatr. Od czerwca 2014 roku jest dyrektorem Miejskiego Centrum Kultury w Tychach. To również dyrektor artystyczny Tyskiego Festiwalu Monodramu MoTyF, a także pomysłodawca i kurator LOGOS FEST – Tyskiego Festiwalu Słowa.

– Bardzo zależy mi, by teatr w Tychach był miejscem spotkań – mówił Paweł Drzewiecki po ogłoszeniu wyników naboru. – Po pierwsze spotkań widza z ciekawym repertuarem, ale także z jego twórcami – aktorami i reżyserami, dlatego wokół wydarzeń cyklicznych realizować będziemy otwarte dla publiczności fora teatralne i panele dyskusyjne, programowane wokół sezonów tematycznych opisujących relacje między ludźmi na wszystkich istotnych płaszczyznach społecznych.

Nowy dyrektor Teatru Małego chce, by tyski teatr zajął się także produkcją przedstawień. Do ich realizacji zamierza zaprosić przede wszystkim lokalnych wykonawców, ale także umożliwić im sceniczne spotkanie z wybitnymi artystami z zewnątrz, tak jak przy produkcji widowisk w ramach LOGOS FEST. To, jak słyszymy, szansa na sceniczny rozwój, ale także na promocję miasta na zewnątrz, poprzez prezentację tyskich premier w ogólnopolskim nurcie festiwalowym.

Reklama

– Ważnym punktem w budowaniu publiczności teatru ma być lokalne środowisko oświatowe: to właśnie w relacji z tyskimi nauczycielami chciałbym proponować program dla najmłodszych widzów, ale także bogatą ofertę w zakresie edukacji teatralnej, bo największe wyzwanie dla teatru instytucjonalnego upatruję dziś w budowaniu kompetencji kulturowych u publiczności w wieku szkolnym – dodaje Paweł Drzewiecki.

(pp)

Reklama

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj