Powakacyjny rozkład jazdy Kolei Śląskich

0
Przyszły rozkład jazdy Kolei Śląskich fot. ZB

Od jutra (30 sierpnia) zacznie obowiązywać powakacyjny rozkład jazdy Kolei Śląskich, które będą teraz obsługiwały prawie 400 połączeń dziennie. Wystąpią zmiany m.in. na trasie Szybkiej Kolei Regionalnej z Tychów Lodowiska do Zagłębia, należy spodziewać się też znacznych utrudnień w związku z modernizacją stacji Czechowice-Dziedzice.

Jak informuje Grzegorz Biernacki, specjalista PR w spółce Koleje Śląskie, na trasie S1 (Gliwice – Częstochowa)  30 sierpnia rozpocznie się inwestycja związana z modernizacją stacji Dąbrowa Górnicza i Dąbrowa Górnicza Gołonóg oraz układu komunikacyjnego wokół nich, co będzie powodować największe trudności dla utrzymania ruchu na linii do wiosny przyszłego roku. Niektóre pociągi zostaną skierowane drogą okrężną przez Sosnowiec Południowy lub Mysłowice, pojadą jako pociągi przyspieszone lub skrócone do stacji Sosnowiec Główny lub Dąbrowa Górnicza. Uruchomione zostaną dodatkowe postoje w Sosnowcu Południowym oraz w Sosnowcu Dańdówce. Obsługa pominiętych stacji będzie realizowana przez autobusy komunikacji zastępczej. Na odcinku Katowice – Zawiercie w pociągach PKP InterCity 26101 oraz 41100 honorowane będą bilety Kolei Śląskich.

W dalszym ciągu kontynuowana będzie również modernizacja linii S1 na odcinku Zawiercie – Częstochowa. Podobnie jak w poprzednich miesiącach ruch będzie prowadzony po jednym torze na odcinku Poraj – Zawiercie.

Zmieniona organizacja ruchu na linii S1 wymusiła zmiany na trasie Szybkiej Kolei Regionalnej (S4). Powstała konieczność podzielenia relacji pociągów kursujących bezpośrednio z Tychów do Zagłębia lub połączenia kursów do tej pory wyłącznie skomunikowanych w Katowicach.

Wraz z korektą rozkładu jazdy rozpocznie się kolejna faza modernizacji stacji Czechowice-Dziedzice powodująca istotne utrudnienia w ruchu pociągów. Ruch pociągów na odcinku Czechowice-Dziedzice – Czechowice-Dziedzice Południowe będzie odbywać się po jednym torze, a w nocy od 30 sierpnia do 4 września przewóz na tym odcinku będzie realizowany autobusową komunikacją zastępczą. Pociąg Ornak pojedzie do Zakopanego 30 sierpnia oraz 5 i 6 września.

W całym okresie od 30 sierpnia do 7 listopada będzie kontynuowana modernizacja linii kolejowej S6 do Wisły Głębce. Oznacza to całkowite wstrzymanie ruchu od Chybia do Wisły Głębce. Podobnie jak wiosną i latem, za odwołane pociągi zostanie uruchomiona zastępcza komunikacja autobusowa w dwóch relacjach. Linia czerwona będzie kursować w relacji Bielsko-Biała Główna – Wisła Głębce – Bielsko-Biała Główna. Linia zielona obsłuży mniejsze miejscowości pomiędzy Czechowicami-Dziedzicami a Ustroniem, gdzie będzie skomunikowana z autobusami ekspresowymi jadącymi z lub do Bielska- Białej. W przypadkach kiedy sytuacja nie pozwoli na skomunikowanie autobusów w Ustroniu, relacja linii zielonej zostanie wydłużona do Wisły Uzdrowiska. Autobusy będą skomunikowane z pociągami linii S5 w Czechowicach-Dziedzicach i Bielsku-Białej, a w niektórych przypadkach z pociągami linii S61 w Chybiu.

Równolegle będą prowadzone prace pomiędzy Czechowicami a Chybiem. Wszystkie pociągi zostaną skierowane przez grupy towarowe w Zabrzegu Czarnolesiu, co oznacza brak możliwości obsługi przystanków Zabrzeg Czarnolesie oraz Zabrzeg.

Przez miesiąc (od 1 do 30 września) planowane są prace torowe na trasie S7 (Katowice – Mikołów – Rybnik – Rydułtowy – Racibórz). Na odcinku Rybnik – Leszczyny pociągi będą jeździły po jednym torze.

Prace realizowane na odcinku Leszczyny – Rybnik spowodowały zmiany rozkładu jazdy porannego pociągu na odcinku Gliwice – Rybnik. Wystąpił też brak możliwości obustronnego skomunikowania pociągów z kierunku Bohumina i Raciborza. Remont w rejonie stacji Czechowice- Dziedzice doprowadził do braku przepustowości infrastruktury kolejowej na odcinku Bielsko-Biała Główna – Żywiec wymuszając skrócenie Salmopola do Wilkowic Bystrej.

– Koleje Śląskie cały czas dbają o bezpieczeństwo pasażerów w związku z koronawirusem – zapewnia Grzegorz Biernacki. – Do utrzymywania składów w czystości, używane jest bardzo nowoczesne urządzenie wykorzystujące suchą parę o temperaturze ponad 170 stopni Celsjusza. Wcześniej zdecydowano się np. wykorzystać specjalną powłokę z dwutlenkiem tytanu. Od samego początku przewoźnik wprowadza zmiany, których celem jest zwiększanie bezpieczeństwa pasażerów. Zastosowano też między innymi automatyczne otwieranie drzwi, wprowadzono specjalne procedury dla pracowników i zwiększono częstotliwość dezynfekcji pojazdów.

(pp)

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here