Skrzyżowanie ulic Oświęcimskiej i Długiej zostanie wkrótce zamknięte

0
Przebudowa DK44; źródło: MZUiM Tychy

Miejski Zarząd Ulic i Mostów w Tychach poinformował nas dzisiaj (29 lipca), że od czwartku 1 sierpnia skrzyżowanie ul. Oświęcimskiej z ul. Długą zostanie wyłączone z ruchu drogowego. Stan taki potrwa ok. miesiąca i, według zapewnień MZUiM, nie będzie miał wpływu na ciągłość ruchu na ul. Oświęcimskiej.

– Już od najbliższego czwartku 1 sierpnia z ruchu zostanie wyłączony wlot z ul. Długiej na Drogę Krajową nr 44 (ul. Oświęcimską) – mówi Agnieszka Kijas, rzecznik prasowa MZUiM w Tychach. – Oznacza to, że z ulicy Długiej nie będzie można wyjechać na ul. Oświęcimską, ani też z ul. Oświęcimskiej nie będzie się dało wjechać na ul. Długą. Aby dostać się na ul. Długą, jadąc od strony Mikołowa drogą DK44, należy na węźle Wartogłowiec skręcić na DK1 w stronę Katowic, a następnie po minięciu stacji benzynowej skręcić w prawo w ul. Goździków i jechać nią aż do skrzyżowania z ul. Długą. Natomiast osoby jadące drogą DK1 od strony Bielska-Białej powinny przejechać węzeł Wartogłowiec, a następnie po minięciu stacji benzynowej skręcić w prawo w ul. Goździków i jechać nią aż do skrzyżowania z ul. Długą. W przypadku osób jadących drogą DK44 od strony Oświęcimia, zaleca się na węźle Wartogłowiec skręcić na DK1 w stronę Katowic, a następnie po minięciu stacji benzynowej skręcić w prawo w ul. Goździków i jechać nią aż do skrzyżowania z ul. Długą. – tłumaczy A. Kijas.

Rzecznik MZUiM zapewnia, że zamknięcie skrzyżowania nie będzie miało wpływu na ciągłość ruchu na ul. Oświęcimskiej. Mieszkańcy ul. Długiej będą mogli wyjechać na DK44 ulicami Miłą lub Pogodną.

źródło: MZUiM Tychy

Wyłączenie skrzyżowania ul. Oświęcimskiej z ul. Długą spowodowane jest, jak słyszymy, kolejnym etapem prac na modernizowanym w Tychach odcinku DK44. Szacuje się, że skrzyżowanie będzie zamknięte ok. miesiąca. W tym czasie wykonawca inwestycji (firma Eurovia SA) ma przystąpić do rozbiórki istniejącego bajpasa, czyli tymczasowej drogi, która przejęła tu ruch, oraz do przebudowy drogi na samej tarczy skrzyżowania i na fragmencie ul. Długiej. Wcześniej nie było to możliwe z uwagi na budowę przejścia podziemnego. Aktualnie, jak słyszymy, obiekt ten jest już w tzw. stanie surowym i można przejść do robót drogowych.

– Na innych fragmentach DK44 wznowiono asfaltowanie – informuje Agnieszka Kijas. – Łącznie ułożono już ponad 17 tys. ton mas asfaltowych. Największe zaawansowanie widać zwłaszcza na budowanym węźle, który docelowo ma połączyć DK44 z ulicami Mysłowicką, Kościelną i Główną. W rejonie węzła wykonano już po stronie wschodniej docelowy układ drogowy, do ułożenia pozostała tylko ostatnia ścieralna warstwa asfaltu. W części północnej wykonano rondo oraz łącznice, po stronie zachodniej nasypy, mury oporowe, a obecnie trwa układanie warstw konstrukcyjnych. Następnie brygady przystąpią do układania warstw bitumicznych.

MZUiM Tychy informuje ponadto, że w stanie surowym gotowe są już dwa przejścia podziemne: jedno w rejonie ul. Długiej, drugie w rejonie ul. Kościelnej.

Przebudowa tyskiego fragmentu DK44 to jedna z największych inwestycji w mieście. Obejmuje odcinek, którego początek znajduje się za węzłem u zbiegu DK44 z DK1 w dzielnicy Tychy Urbanowice, a koniec na wysokości ul. Turyńskiej w rejonie fabryki Fiat Chrysler Automobiles. Oprócz wymiany nawierzchni po obu stronach drogi ma powstać chodnik wraz ze ścieżką rowerową od strony południowej. Wzdłuż części modernizowanego odcinka staną ekrany akustyczne.

Projekt współfinansowany jest przez Unię Europejską z pieniędzy Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Wartość inwestycji, zgodnie z umową o dofinansowanie projektu, wynosi ok. 132 mln zł (aż 85 proc. wydatków kwalifikowanych stanowi dofinansowanie z UE).

(pp)

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here