Tyski wiadukt na ul. Grota-Roweckiego zostanie zburzony. Powstanie nowy i kładka

0
Wiadukt na ul. Stefana Grot-Roweckiego w Tychach; fot. ZB
Reklama

Wiadukt kolejowy na ul. Stefana Grota-Roweckiego będzie zburzony. Na jego miejscu powstanie nowy obiekt tego typu. Dodatkowo, obok wybudowana zostanie kładka dla pieszych i rowerzystów. Umowę na te roboty podpisano pod koniec ubiegłego roku, a prace w terenie rozpoczną się wiosną.

Agnieszka Kijas, rzecznik prasowa Miejskiego Zarządu Ulic i Mostów w Tychach, informuje nas, że 18 grudnia 2020 r. MZUiM podpisał umowę z wyłonioną w przetargu firmą Mostostal Kielce SA, która ma przebudować wiadukt na ul. Stefana Grota-Roweckiego.

– Przebudowa wiaduktu w ciągu ul. Grota-Roweckiego, to jedno z większych zadań drogowych, jakie będzie realizowane od 2021 r. w Tychach – mówi Artur Kruczek, dyrektor Miejskiego Zarządu Ulic i Mostów w Tychach. – Stary obiekt zostanie wyburzony, a w jego miejsce powstanie nowy, wybudowany od podstaw.

To jedyna alternatywa, bo jak słyszymy, stan techniczny obecnego obiektu jest tak zły, że wyklucza dokonywanie drobnego remontu.

Agnieszka Kijas informuje ponadto, że w sąsiedztwie wiaduktu powstanie kładka, z której będą mogli korzystać piesi i rowerzyści.  Zlokalizowana będzie w odległości około 35 metrów od ul. Grota-Roweckiego (po stronie południowo-wschodniej). Aby pokonać wykop kolejowy przechodnie będą więc mogli skorzystać albo z tej kładki, albo z nowego wiaduktu – bo po obu stronach jezdni powstaną na nim chodniki.

Reklama

– Formalnie inwestycja już się rozpoczęła – informuje A. Kijas. – Aktualnie wykonawca zadania, spółka Mostostal Kielce, zajmuje się organizacją zaplecza inwestycji, trwa zatwierdzanie projektów tymczasowej organizacji ruchu, uzgodnień z gestorami zewnętrznymi oraz opracowywanie harmonogramu.

Wiadomo, że prace w terenie najwcześniej ruszą wiosną, ale termin wyburzenia obecnego wiaduktu nie jest jeszcze znany. Data ta, jak słyszymy, zależy w dużej mierze od ostatecznych ustaleń, jakie aktualnie prowadzone są z PKP i ZTM. Pewne jest natomiast, że prowadzona w centrum miasta inwestycja spowoduje utrudnienia w ruchu samochodowym, pieszym, kolejowym (pod wiaduktem jest jedna ze stacji PKP na szlaku Szybkiej Kolei Regionalnej).

– Z chwilą, gdy obiekt zostanie wyburzony nie będzie możliwości przejazdu z ul. Grota-Roweckiego na ul. Dmowskiego, czy w al. Jana Pawła II – wyjaśnia Wojciech Łyko, wicedyrektor MZUiM Tychy. – Objazd będzie prowadził ulicami: Dąbrowskiego, Wyszyńskiego i Jana Pawła II, a w drugą stronę ul. Jana Pawła II, al. Bielską i al. Niepodległości. Natomiast ruch pieszy zostanie skierowany na kładkę w rejonie D.H. City Point. Zdajemy sobie sprawę, że będą to poważne utrudnienia dla kierowców, ale to był już ostatni moment, by zareagować.

Według planów kładka pieszo-rowerowa ma być gotowa do połowy grudnia 2021 r., a nowy wiadukt do lipca 2022 r. Łączny koszt zadania wynosi ok. 10 mln zł, w tym  3,7 mln zł pochodzić będzie  z subwencji ogólnej budżetu państwa.

(pp)

 

Reklama

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj