Więcej zachorowań, Urząd Miasta inaczej pracuje

0
Urząd Miasta Tychy, fot. ZB
Reklama

W trosce o bezpieczeństwo klientów i pracowników Urzędu Miasta, w związku ze znacznym wzrostem zachorowań w całej Polsce na koronawirusa od poniedziałku, 12 października zostają wprowadzone zmiany w organizacji pracy tyskiego ratusza.

Jak informuje Ewa Grudniok, rzecznik prasowa UM Tychy, wracają skrzynki, do których będzie można wrzucać korespondencję kierowaną do urzędu, zmieniają się też godziny otwarcia kas oraz zasady przyjmowania klientów w Urzędzie Stanu Cywilnego oraz w biurze Rzecznika Praw Konsumenta.

Bezpośrednia obsługa klienta tak jak do tej pory odbywać się będzie wyłącznie na parterze w Biurze Obsługi Klienta, zgodnie z obowiązującymi rygorami sanitarnymi, których przestrzegania pilnować będą nasi pracownicy (obowiązek zakrywania ust i nosa, dezynfekcja rąk). Przy jednym stanowisku obsługi znajdować się będzie mogła tylko jedna osoba. Wszelkie sprawy urzędowe można załatwiać telefonicznie, mailowo, czy za pośrednictwem portali eurzad.umtychy.pl ,epuap.gov.pl,sekap.pl.

– Korespondencję kierowaną do urzędu nadal będzie można składać w punkcie kancelaryjnym w Biurze Obsługi Klienta na parterze budynku, w godzinach pracy urzędu. Dodatkowo przed urzędem umieszczona zostanie skrzynka na korespondencję kierowaną do urzędu – mówi Aneta Luboń–Stysiak, sekretarz UM.

Kasy na parterze Urzędu Miasta będą czynne codziennie od poniedziałku do czwartku od 8.00 do 15.30 i w piątki od 8.00 do 13.30. Wejście do kas będzie możliwe tylko od strony Parku Miejskiego. Tutaj również obowiązują rygory sanitarne.

Reklama

W Biurze Obsługi Klienta na parterze Urzędu Miasta załatwić można sprawy związane m. in. z zameldowaniem, nadaniem numeru PESEL, odbiorem dowodu osobistego, zawieszeniem i wznowieniem działalności gospodarczej czy Karty Dużej Rodziny.

Uruchomiono wszystkie stanowiska związane z obsługą spraw w wydziałach obsługiwanych wyłącznie w BOK UM Tychy:

· z Wydziałem Spraw Obywatelskich można się kontaktować pod numerem tel. 32 776 35 35, 32 776 35 05. Miejsce załatwiania spraw: stanowisko nr 7 w Biurze Obsługi Klienta,

· z Wydziałem Dowodów Osobistych: pod numerem tel. 32 776 35 14. Miejsce załatwiania spraw: stanowisko nr 8 w Biurze Obsługi Klienta,

· z Wydziałem Ewidencji Działalności Gospodarczej: pod numerem tel. 32 7763103. Miejsce załatwiania spraw: stanowisko nr 5 w Biurze Obsługi Klienta,

· z Wydziałem Gospodarki Nieruchomościami: pod numerem tel. 32 7763719 (zakup działek), 32 776 37 20 (wykup mieszkań), 32 776 37 21 (odszkodowania za drogi), 32 776 37 40 (dzierżawy), 32 776 37 11, 32 776 37 12, 32 776 37 14, 32 776 37 22 (użytkowanie wieczyste i przekształcenia). Miejsce załatwiania spraw: stanowisko nr 3 w Biurze Obsługi Klienta,

· z Wydziałem Spraw Społecznych i Zdrowia: pod numerem tel. 32 776 30 30. Miejsce załatwiania spraw: stanowisko nr 1 w Biurze Obsługi Klienta,

· z Wydziałem Komunalnym, Ochrony Środowiska i Rolnictwa pod numerami telefonów: 32 776 38 01 (pozwolenia zintegrowane), 32 776 38 32 (decyzje o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji inwestycji), 32 776 38 02 (decyzje zezwalającej na wycinkę drzew lub krzewów) 32 776 3805 (odbiory i wydawanie warunków technicznych w zakresie kanalizacji deszczowej), 32 776 38 06 (wydawanie zaświadczeń dotyczących planu urządzenia lasu, karty wędkarskie), 32 776 38 31, 32 776 38 06 – (dotacje do wymiany źródeł ciepła), w pozostałych sprawach prosimy o kontakt z sekretariatem tel. 32 776 38 34 oraz mailowo: komunalny@umtychy.pl.

· w sprawach z zakresu Referatu Ochrony Środowiska związanych z wydaniem m. in. decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji inwestycji, decyzji zezwalającej na wycinkę drzew lub krzewów można kontaktować się telefonicznie pod numerami tel.: 32 776 38 32 – sprawy związane z decyzjami środowiskowymi, 32 776 38 02 – sprawy związane z zezwoleniami na wycinkę drzew lub krzewów lub mailowo: komunalny@umtychy.pl.

Sprawy związane z działalnością Wydziału Gospodarki Lokalowej są załatwiane w wydziale (wejście od strony Pałacu Ślubów – parter). Numery telefonów: 32 776 30 51, 32 776 30 52,32 776 30 53,32 776 30 56,32 776 30 57.

Sprawy związane z pozostałą działalnością Urzędu Stanu Cywilnego są załatwiane wyłącznie po wcześniejszym ustaleniu terminu, za wyjątkiem rejestracji zgonów. W Pawilonie Ślubów realizowane będą sprawy: rejestracji zgonów, złożenia dokumentów do zawarcia małżeństwa (śluby cywilne, zaświadczenia do ślubu konkordatowego, zaświadczenia do ślubu za granicą), wydawania zaświadczeń o stanie cywilnym, wpisania zagranicznego aktu stanu cywilnego do systemu rejestrów państwowych, powrotu do nazwiska po rozwodzie, wpisania wyroku rozwodowego orzeczonego za granicą, uznania ojcostwa, zmiany imienia i nazwiska. W Biurze Obsługi Klienta (stanowisko nr 8) wydawane będą odpisy z aktów stanu cywilnego, przyjmowanie wniosków o sprostowanie i uzupełnianie aktów oraz wniosków o nadanie medali.

Numery telefonów do USC: 32 776 33 13, 32 776 33 43, 32 776 33 84, 32 776 33 14, 32 776 33 15,32 776 33 16, 32 776 33 46, 32 776 33 54.

Sprawy z zakresu Wydziału Komunikacji realizowane są bezpośrednio w budynku przy ul. Budowlanych 59. Wydział czynny jest od poniedziałku do czwartku od 7.30 do 15.30, a w piątek od 7.30 do 12.00. W wydziale otwarta jest również kasa czynna w godzinach jw. Dodatkowo umieszczona zostanie skrzynia na korespondencję kierowaną do wydziału. Kontakt z wydziałem pod numerami tel. 32 7800950, 32 7800955, 32 7800965. W wydziale otwarta jest również kasa czynna w godzinach jw.

Sprawy z zakresu Referatu Gospodarki Odpadami realizowane są bezpośrednio w budynku przy ul. Budowlanych 67. Kontakt z wydziałem pod numerem tel. 32 780 09 50, 32 780 09 55, 32 780 09 65.

Sprawy obsługiwane przez Wydział Budownictwa – dokumenty należy wysyłać za pośrednictwem Poczty Polskiej, możliwy jest także ich odbiór osobisty, po ustaleniu terminu odbioru pod numerem tel. 32 776 34 60. Sprawy można załatwiać również elektronicznie za pośrednictwem skrzynki ePUAP, SEKAP oraz poprzez adres poczty elektronicznej budownictwo@umtychy.pl.

Sprawy obsługiwane przez Wydział Geodezji – zgłoszenia robót geodezyjnych będą przyjmowane tylko drogą elektroniczną przez portal GeoOśrodek, który jest dostępny pod adresemhttps://geoosrodek.umtychy.pl/. Dane wynikowe (operat) do składanych zgłoszeń należy wysyłać w postaci elektronicznej za pomocą paczki zwrotnej. Osoby, które nie posiadają jeszcze konta w portalu GeoOśrodek proszone są o kontakt pod nr telefonu 32 776 36 04. Wniosek rejestracyjny dostępny jest na określonej powyżej stronie internetowej w zakładce „Do pobrania”.

Wniosek o udostępnienie map i innych materiałów oraz informacji stanowiących państwowy zasób geodezyjny i kartograficzny realizowany jest zgodnie z procedurą określoną pod adresem https://bip.umtychy.pl/jednostki-organizacyjne-um/sprawy/1461, natomiast wypisy i wyrysy wykonuje się w oparciu o procedurę opisaną na stronie https://bip.umtychy.pl/jednostki-organizacyjne-um/sprawy/1521.

Pozostałe sprawy wydziału wykonuje się zgodnie z kartami usług dostępnymi na stronie BIP pod adresem https://bip.umtychy.pl/jednostki-organizacyjne-um/sprawy/GWG.

Biuro Miejskiego Rzecznika Konsumentów przy ul. Barona 30. Sprawy realizowane są przez rzecznika wyłącznie po wcześniejszym umówieniu terminu. Ponadto poradę bądź informację prawną w sprawach konsumenckich można uzyskać telefonicznie pod numerem telefonu 32 776 36 77 lub 32 780 50 63,pisząc wiadomość na adres poczty elektronicznej rzecznik.konsumenta@umtychy.pllub składając wniosek o nazwie Rozpatrywanie indywidualnych spraw konsumentów poprzez platformę ePUAP: https://epuap.gov.pl/wps/myportal/strefa-klienta/katalog-spraw/opis-uslugi/rozpatrywanie-indywidualnych-spraw-konsumentow.

Reklama

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj