Wodociągi w Tychach ostrzegają SMS-em o awariach

0
Fot. RPWiK Tychy

Wodociągi w Tychach ostrzegają SMS-em o awariach. W Rejonowym Przedsiębiorstwie Wodociągów i Kanalizacji w Tychach działa system informujący klientów (poprzez telefony komórkowe) o awariach i czasowych brakach wody. Korzysta z niego już 4 tys. odbiorców.

– Telefonem komórkowym właściwie dysponuje dzisiaj każdy, stąd, by jak najskuteczniej docierać do odbiorców z informacją o zakłóceniach w dostawie wody, zwłaszcza tych nieplanowanych, wdrożyliśmy system powiadomień SMS, który cały czas się rozwija i jak do tej pory doskonale się sprawdza – mówi Krzysztof Zalwowski, prezes Rejonowego Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji w Tychach SA.

Jak usłyszeliśmy od Iwony Makarskiej, rzecznik prasowej RPWiK Tychy SA, usługą powiadamiania poprzez SMS-y objętych jest już przeszło 4 tysiące osób. Odbiorca musi wcześniej wyrazić zgodę na otrzymywanie takich informacji.

Usługa powiadomień SMS-owych skierowana jest do wszystkich mieszkańców, nie tylko do tych, którzy podpisali z RPWiK Tychy umowę na dostarczanie wody. Mogą z tego udogodnienia skorzystać również osoby mieszkające w budynkach wielolokalowych. Wysyłką SMS-ów zajmuje się zautomatyzowany system.

Usługę powiadamiania SMS można włączyć poprzez interaktywny formularz rejestracyjny dostępny na stronie internetowej Rejonowego Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji w Tychach: http://rpwik.tychy.pl/.

– W formularzu należy wpisać swój numer telefonu i adres zamieszkania – informuje prezes Zalwowski. – Klient otrzyma SMS-a z kodem potwierdzającym chęć subskrybowania powiadomień. Od tej pory będzie otrzymywał powiadomienia. W każdej chwili może je także wyłączyć.

W pełnym zakresie swego działania usługa powiadamiania SMS-em jest, jak słyszymy, bezpłatna. Po kilku miesiącach od uruchomienia system rozbudował się także o funkcję powiadamiania o dacie przekazania odczytu, a także o informacje na temat rozliczenia za dostarczoną wodę.

Usługa SMS działa w Wodociągach w ramach wdrożonego już wcześniej systemu IBOK – Internetowego Biura Obsługi Klienta, które umożliwia również skorzystanie z opcji e-odczytu i e-faktury. Odbiorcy, jak słyszymy, mają dostęp do aktualnych informacji dotyczących swoich kont klienta, takich jak: rozliczenia bieżące, analizy zużycia wody, prowadzone sprawy oraz mogą dokonywać płatności elektronicznych. Warto dodać, że dla klientów korzystających w IBOK-u z usług e-faktura oraz e-odczyt, przewidziana jest znacząca zniżka opłaty abonamentowej.

Z IBOK-a, jak słyszymy, korzysta obecnie blisko 6 tysięcy kontrahentów RPWiK Tychy SA.

Tyskie Wodociągi dostarczają wodę do prawie 250 tys. mieszkańców w Tychach, Bieruniu, Łaziskach Górnych, Lędzinach, Orzeszu, Brzeszczach, Bojszowach, Wyrach, Kobiórze. W tym roku na inwestycje przeznaczono blisko 8 mln złotych. Przebudowanych zostanie ponad 20 km odcinków sieci wodociągowej.

(pp)

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here