Zdrowy kręgosłup a sen – jak o niego zadbać?

0

Zdrowy kręgosłup to podstawa dobrego funkcjonowania na co dzień – to stwierdzenie dotyczy każdego z nas. Nie zawsze jednak mamy możliwość uniknąć nieprzyjemności z nim związanych, a często też zdarza się, że jesteśmy zmuszeni naprawić jakiś już wcześniej popełniony błąd, aby móc dobrze funkcjonować. Jak w najlepszy sposób zadbać o nasze plecy?

1. Zdrowy kręgosłup to zdrowe ciało

2. Jak zadbać o kręgosłup podczas snu?

3. Jak zadbać o kręgosłup na co dzień?

Zdrowy kręgosłup to zdrowe ciało

Nie da się ukryć, że kręgosłup jest bazą całej naszej sylwetki i to od jego stanu zależy, czy możemy swobodnie funkcjonować czy też nie. Dlatego warto zadbać o jego stan z odpowiednim wyprzedzeniem, dzięki prostym drobnym zmianom, które docelowo zaprocentują w przyszłości. Jeżeli zależy nam na dobrej postawie, powinniśmy zwrócić uwagę nie tylko na to, jakie aktywności wykonujemy w ciągu dnia, ale również to, jak odpoczywamy i jak się relaksujemy. Szczególnie dotyczy to osób, które już borykają się z problemami z kręgosłupem i nieprawidłową postawą, jak na przykład spłycona lordoza: https://onsensleeping.com/blog-o-spaniu/splycona-lordoza.

Jak zadbać o kręgosłup podczas snu?

Sen to bardzo ważny proces, jakiemu poddajemy się codziennie po całym dniu aktywności. Pozwala nie tylko na odpoczynek dla mózgu, ale daje również szansę na regenerację naszemu ciału. Jeżeli zadbamy o wygodny materac i dobrą poduszkę, a także przewietrzymy naszą sypialnię przed snem, będzie on o wiele bardziej wartościowy i pomoże nam pozbyć się zmęczenia, bólu mięśni czy też kręgosłupa właśnie. Ponieważ w „stanie nieważkości” nie mamy kontroli nad własnym ciałem i jego postawą, zadbanie o odpowiednio dopasowany materac jest podstawową kwestią. Wiele dobrej jakości poduszek i materacy znajdziesz w sklepie OnsenSleeping.

Jak zadbać o kręgosłup na co dzień?

Chociaż nocny odpoczynek jest ważny, do prawidłowego funkcjonowania i zadbania o zdrowy kręgosłup potrzebujemy również aktywności w ciągu dnia. Powinniśmy zwracać uwagę na to, co i w jaki sposób podnosimy i przenosimy, szczególnie jeżeli są to rzeczy ciężkie. Warto również rozważyć regularne uprawianie sportu, dzięki któremu moglibyśmy nieco więcej się ruszać i trenować nasze ciało, aby było silniejsze i bardziej wytrzymałe. Dobrą praktyką jest także ograniczanie stresu, który też często przyczynia się do problemów ze zdrowiem. Więcej na ten temat znajdziesz na stronie: https://onsensleeping.com/blog-o-spaniu/skad-sie-bierze-wdowi-garb-i-jak-go-leczyc.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here