Planowana jest inwestycja pod nazwą „Budowa węzła drogowego na skrzyżowaniu drogi krajowej nr 1 z drogą wojewódzką nr 933 i drogą gminną w Pszczynie”. Chodzi o główne skrzyżowanie w Pszczynie (przy sklepie Kaufland). „Niebawem”, jak informuje rzecznik inwestora, ma zostać podpisana umowa z wykonawcą dokumentacji projektowej. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad chce mieć trzy warianty rozwiązań do wyboru.
Jak nas informuje Marek Prusak, specjalista ds. komunikacji społecznej w katowickim oddziale GDDKiA, projektowany węzeł zlokalizowany będzie na ciągu Drogi Krajowej nr 1 Tychy – Bielsko-Biała, w miejscu skrzyżowania wschodniego wlotu drogi wojewódzkiej nr 933 – kierunek na Oświęcim oraz drogi gminnej stanowiącej połączenie do centrum Pszczyny. – W stanie istniejącym przedmiotowe skrzyżowanie jest skrzyżowaniem jednopoziomowym z sygnalizacją świetlną. Duży ruch tranzytowy na DK 1 i duża ilość lewoskrętów z DK 1 w kierunku na Oświęcim powodują częste powstawanie zatorów na skrzyżowaniu, szczególnie w okresach intensywnego ruchu lokalnego – tłumaczy M. Prusak.
Jak słyszymy, obecnie Oddział w Katowicach Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad ogłosił przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej dla zadania pn: „Budowa węzła drogowego na skrzyżowaniu drogi krajowej nr 1 z drogą wojewódzką nr 933 i drogą gminną w Pszczynie” i niebawem zostanie podpisana umowa z wykonawcą dokumentacji projektowej z terminem realizacji do 13 miesięcy od dnia podpisania umowy. – Oddział oczekuje, że wykonawca dokumentacji projektowej przedstawi co najmniej trzy warianty rozwiązań węzła – informuje rzecznik.
Chcieliśmy się dowiedzieć, jakie są możliwe warianty węzła i co ma dać każde z rozwiązań, jaki jest przewidywany termin realizacji (czyli: o jakich latach utrudnień na DK 1 i w mieście mówimy), a także ile to będzie kosztować. Udzielenie odpowiedzi na te pytania będzie jednak dla rzecznika GDDKiA możliwe dopiero po opracowaniu dokumentacji projektowej.
Przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej inwestor ogłosił w połowie września zeszłego roku. Wpłynęło sześć ofert. Najdroższa za 4,5 mln zł brutto. Najtańsza – za 587 325 zł brutto. Ta ostatnia też otrzymała najwyższą liczbę punktów. Wykonawcą dokumentacji będzie konsorcjum firm z Krakowa: MP Mosty sp. z o.o i MPRB sp. z o.o.
(reb)