Masz świetną ofertę, a mimo tego klienci wykazują niskie zainteresowanie? Wypróbuj pozycjonowanie stron w wyszukiwarce

0
Reklama

Czym kierują się konsumenci, kiedy podejmują decyzję o zakupie potrzebnego w danej chwili produktu albo zamówieniu usług fachowców? Zapewne znaczna większość odpowiedzi skupiałaby się na ogólnie pojętej jakości oraz cenie i indywidualnych możliwościach finansowych. Tymczasem dostępne statystyki skłaniają do wniosku, że kluczowymi czynnikami są… pozycja w rankingach wyszukiwarki internetowej oraz rozpoznawalność marki.

Bez sprawdzenia w Google się nie obejdzie. Spraw, aby klient dostrzegł Cię w pierwszej kolejności

Obie wymienione we wstępie kwestie są zresztą ściśle ze sobą powiązane. Im wyższe miejsce w wynikach wyszukiwania zajmuje strona www danej firmy, tym więcej ma wyświetleń. Według specjalistów do spraw marketingu internetowego, reprezentujących agencję interaktywną AFTERWEB, aż 95% kliknięć w serwisie Google przypada na witryny z pierwszej strony wyników wyszukiwania – tzw. część organiczna (SERP) zajmuje zazwyczaj 5-10 pozycji. W ten oto sposób pozycjonowanie stron ewidentnie przyczynia się do wykreowania świadomości marki wśród odbiorców. Użytkownicy sami, bez specjalnej zachęty, zapoznają się z ofertą oraz wartościami brandu. I nawet jeżeli nie stają się klientami firmy od razu, to z pewnością dobrze ją zapamiętają. W momencie, kiedy mogą potrzebować jej produktu, marka dobrze kojarzona z wyników wyszukiwania Google z pewnością sama przyjdzie im do głowy. Tym samym prawdopodobieństwo transakcji jeszcze bardziej rośnie.

Profesjonalizm zawsze w cenie. W pozycjonowaniu firmowej strony korzystaj z pomocy specjalistów SEO

Zajęcie doskonale widocznego przez internautów miejsca w SERP stanowi nie lada wyzwanie. W końcu perspektywa ponad trzykrotnego zwiększenia liczby wejść na stronę mocno działa na wyobraźnię – chętnych na zajęcie pozycji w TOP-ie nigdy nie brakuje. Zaostrzająca się konkurencja w takich miastach jak Warszawa, Poznań czy Wrocław może co niektórych skłaniać do poszukiwania drogi na skróty. Tymczasem stosowanie nieetycznych metod w pozycjonowaniu prędzej skończy się karą nałożoną przez Google niż podwyższeniem i ustabilizowaniem swojego miejsca w rankingu. Eksperci z AFTERWEB przekonują, że strategia nastawiona na długofalowe efekty okazuje się zdecydowanie najbardziej opłacalna. W pierwszej kolejności należy skupić się na zoptymalizowaniu strony pod wytyczne Google dla webmasterów oraz uzupełnianiu witryny wysokiej jakości treściami. Takimi, które algorytmy uznają za unikalne i przydatne dla użytkowników wpisujących określone zapytania.

Reklama

Artykuł partnera

Reklama

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj