Teraz urząd skarbowy wypełni za ciebie twój PIT

0
Urząd Skarbowy w Tychach; fot. ZB
Reklama

Teraz urząd skarbowy wypełni za ciebie twój PIT. Od dzisiaj (15.03) składanie rocznych zeznań podatkowych zostało maksymalnie uproszczone. Wystarczy złożyć on-line wniosek PIT-WZ, a urząd skarbowy sam przygotuje zeznanie podatkowe na podstawie danych, które posiada. Dzięki nowym przepisom emeryci i renciści będą mogli przekazać 1 proc. dla OPP na nowym formularzu PIT-OP, bez potrzeby wypełniania odrębnego zeznania.

W czwartek, 9 marca 2017 r. Sejm uchwalił zmiany do ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Dzięki nowym przepisom 13 mln podatników, którzy składają roczny PIT, będzie mogło zrobić to w najprostszy możliwy sposób. Jak? Wystarczy przesłać do właściwego urzędu skarbowego PIT-WZ, czyli wniosek o sporządzenie zeznania podatkowego. W tym formularzu podatnik przekazuje urzędowi informacje o korzystaniu z odliczeń od podatku lub dochodu, np. z tytułu przysługującej ulgi na dzieci, wydatków na cele rehabilitacyjne, podwyższonych kosztów uzyskania przychodów czy przekazaniu 1 proc. podatku na rzecz wybranej organizacji pożytku publicznego. Urząd skarbowy na podstawie danych z wniosku PIT-WZ oraz posiadanych informacji od pracodawców lub organów rentowych samodzielnie przygotuje zeznanie podatkowe.

– Nowa forma rozliczenia to, jak do tej pory, najprostszy i najpewniejszy sposób rozliczenia dochodów – mówi mgr inż. Irena Venslauskas, zastępca naczelnika Urzędu Skarbowego w Tychach. – Oznacza oszczędność czasu i minimalizuje ryzyko popełnienia błędów w zeznaniu rocznym, które wynikają z przepisywania danych z informacji od płatników (np. z PIT-11) czy z błędów rachunkowych. Samodzielne wypełnienie zeznania podatkowego i załączników, w których wykazywane są ulgi, nierzadko sprawia problemy podatnikom. Ponieważ urząd skarbowy sam wypełni zeznanie, to rozliczenie się drogą elektroniczną zajmie teraz nie więcej niż kilka minut.

Jak złożyć PIT-WZ? Wniosek o sporządzenie zeznania będzie można złożyć wyłącznie elektronicznie za pośrednictwem Portalu Podatkowego lub systemu e-Deklaracje, udostępnionych przez Ministerstwo Finansów. Do programu przystąpili również partnerzy zewnętrzni, dzięki temu od 15 marca będzie można wysłać PIT-WZ również za pośrednictwem bankowości elektronicznej PKO BP, BGŻ BNP Paribas i Raiffeisen Polbank, a w przyszłości również np. za pośrednictwem spółdzielczych kas oszczędnościowo-kredytowych.

Reklama

Naczelnik Urzędu Skarbowego w ciągu maksymalnie 5 dni prześle na podany przez podatnika adres poczty elektronicznej e-mail z linkiem do gotowego zeznania podatkowego.

Zeznanie będzie można zaakceptować lub odrzucić do upływu terminu składania zeznań podatkowych – czyli do 2 maja 2017 r. Jeżeli podatnik w tym terminie nie podejmie żadnych czynności, jego zeznanie zostanie automatycznie zaakceptowane. Wniosek dotyczący dochodów za 2016 r. można składać między 15 marca a 18 kwietnia 2017 r.

– Dzięki nowym przepisom podatnicy będą mogli również skorzystać z nowego formularza PIT-OP, czyli oświadczenia o przekazaniu 1 proc. podatku organizacji pożytku publicznego (OPP) – informuje Irena Venslauskas. – Jest on przeznaczony dla tych podatników podatku PIT, którzy są osobami fizycznymi i otrzymali od organów rentowych roczne obliczenie podatku PIT-40A oraz chcą przekazać 1 proc. podatku wybranej OPP. Do tej pory musieli składać zeznanie podatkowe, teraz – jeśli złożą PIT- OP – to urząd przekaże wybranej organizacji 1 proc. podatku.

PIT-OP będzie można złożyć elektronicznie, przy użyciu dostępnego na Portalu Podatkowym formularza online, formularza interaktywnego, aplikacji e-Deklaracje Desktop, a także za pośrednictwem bankowości internetowej i papierowo.

Najważniejsze informacje dotyczące PIT-WZ oraz PIT-OP wraz z przydatnymi pytaniami i odpowiedziami zostały umieszczone na PORTALU PODATKOWYM w zakładce wniosek o sporządzenie zeznania (PIT-WZ) oraz w zakładce 1 procent podatku dla OPP (PIT-OP) na stronie Ministerstwa Finansów: http://www.finanse.mf.gov.pl

We wtorek 21 marca, w redakcji Tygodnika „Nowe Info”, od godz. 11.00 do godz. 13.00, pod numerem telefonu 32 307 64 62 pracownicy Urzędu Skarbowego w Tychach udzielać będą wszelkich informacji dotyczących rozliczenia podatku dochodowego od osób fizycznych za 2016 r.

 

Reklama

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj